سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آشنایی با اقتصاد و جمعیت شهر یزد

خرید بلیط هواپیما

جمعیت و اقتصاد شهر

یزد با جمعیت تقریباً 560،000 نفر جمعیت رو به رشد است. همچنین افراد بیشتری را برای زندگی در این شهر جذب می کند.

خرید بلیت هواپیما

مسیرهای کاروان باستانی از مدتها قبل از طریق یزد می گذشت و مردم بیشتر از کشاورزی درگیر تجارت بودند. به طور سنتی یزد به ترمه مشهور بوده است ، دستبندهایی که با الگوهای ایرانی ساخته شده و آنها را به مسافرانی که از این شهر می گذرانند فروخته است.

 

زرتشتیان توجه خاصی به کشاورزی داشتند و کشاورزان در واقع در روستاهای مجاور در کوهپایه ها و نزدیک به منابع آب ابداع شده توسط سیستم کاریز کار می کردند.

 

امروزه بسیاری از کارخانه های کاشی و چینی در خارج از یزد مشغول به کار هستند و کارگران را جذب می کنند و محصولات خوبی با کیفیت را برای بازارهای داخلی و بین المللی تولید می کنند.

 

علاوه بر این ، یزد به دلیل شیرینی و شیرینی های فراوان مشهور است. حلوا ارده (ارده یک مایع غلیظ است که از کنجد فرز استخراج می شود) ، کیک یزدی ، قطاب ، باقلوا ، پاشماک یزدی (آب نبات پنبه ای) ، نوکل (بادام آغشته به قند) ، شیرینی های مختلف ، انواع سوهان (تافی شفاف زعفران سنتی) و لووئز (شیرینی پزی به شکل الماس) از جمله سوغات یزد است. ایرانیان این محصولات را به کشورهای دیگر صادر می کنند.

 

تاریخ یزد

در اصل ، یزد در زمان امپراتوری ماد هنگام ظهور ، ایساتیس نامیده می شد. این شهر هنگامی که مرکز پیروان ایمان زرتشتی بود ، در زمان ساسانیان رونق گرفت. به دلیل دوری از ایران مرکزی و مناطق پرجمعیت ، از حملات ویرانگر مهاجمان خارجی مانند چنگیز خان فرار کرده است. در عوض ، برای مهاجران که به دنبال شهر دیگری برای جابجایی بودند ، به مکانی امن تبدیل شده است.

 

با این حال ، مانند بسیاری از شهرهای بیابانی ، ساکنان این شهر نیز باید با ساختن دیوارهای بلند در اطراف شهر 900 سال پیش از خود محافظت کنند و پس از هر حمله آن را بازسازی کنند.